Thursday, October 28, 2010

ukm sana sini....

sume org kata kat GADIS " cbuk gler ke ko nei dh masuk ukm ... " nta la mcm2 kot kt cni GADIS rse...ade je program nye....rindu pada blog nie jgn ckp laa....dlu blog nie la jd tempat GADIS meluah rasa...apa yg terbukuk di hati dulu semuanya GADIS luahkan kt cni.... 

GADIS nak kongsi org2 yg ade disekeliling GADIS @ ukm yg byk menceriakan hari2 GADIS di cni...







inilah mereka....kak mas,pja,ratma n lin......thankz cgt2 kt korg...slalu sokong GADIS whateva situation yg GADIS hadapi.....luv u all....to my LOVE pulak...i love u so much..hope our relationship will last till 4 eva ...amin..insyaAllah..... <3


 p/s to MY LOVE :  kte cweet mcm dlm pict nei...hehe perasan pulak....in memory forever 56106~~~~~ 

Sunday, September 26, 2010

kesibukan..kerinduan..kebahagiaan....

GADIS kembali lg......rindunye..lama sungguh tidak menjenguk blog kesayangan GADIS....mcm2 cerita yg hendak GADIS kongsikan.....GADIS dlm mood mid term skrg......mid term belum pun habis lg..tp final exam sudah wat appointment ngn GADIS..aduiyai..sungguh cepat masa berlalu..GADIS terasa mcm baru sahaja register di UKM..tp skrg bkl menduduki exam final...semester 1 hampir melabuhkan tirainya....mc2 yg GADIS lalui di sini....

di sini GADIS ingin berkongsi tentang adik baru GADIS..umurnye sudah masuk 7 bulan....alhamdulillah....MUHAMMAD AFIQ RAYYAN nama diberi...


GADIS bahagia skrg..bersyukur dgn segala yg GADIS punyai skrg...doakan kebahagiaan Gadis & " DIA "..
moga jodoh kami panjang hingga ke jinjang pelamin....apa yg sudah lepas GADIS tidak mahu mengingatnya kembali....GADIS ingin mengejar cita2 GADIS....GADIS sgt syg mak,abah,adik2,ABG tersayang & sahabat2 GADIS...tq so much guyz...you all make my life colourful wonderful ..mmuahhh.... :)

Friday, August 6, 2010

riNDu...

gAdIs CeRiA KiNi kEmBaLi...LaMa DiA mEnYePi....kEnApA....mEnCaRi-CaRi....MeNcArI eRtI SbNr sEbUaH KEhIdUPaN....UtK aPa kItA DiCipTaKn dI aTaS MuKa buMi inI...UtK mEnJaDi KhAlIfAh ALLAH....mEmPeRsIaPkAn dIrI DgN BEkAlAn yg bAkAl dI bAwA Ke aKhIrAt...MaMpUkaH kItA MeNgHaDaPiNyA kELAk....

rInDu....cKgU2 tImE StPm....cKgU.....TQ sO mUch...sbb CKGU2 sY SuDaH bErAdA Di ukm SkRG.....sEJaK DuA MeNjAk nIe gAdIs aDa mErAsAkAn sEsUaTu...RaSa aPa ??? RaSA SyG hEy,rAsA SyG,SyG HeY...hik3.....TaK La bKn Yg tU...gAdIs rAsA CkUpLaH ApA YG aDa dLm HiDuP gAdIs SkRG...W/pUn tIdAk m'PuNYaI iNsAn YG B'tAkHtA dI hAtI GaDiS...gAdIs bHgIa...GaDiS AdA RmAi SaHaBaT yG Syg kn GaDiS Tq U aLL.... 

" kEjAr LaH SeSuAtU Yg pAsTi & JgN m'hrp KpD SeSuAtU yG tIdAk MunGKin @ mUsTAhil DlM hIDuPmU "

Friday, July 23, 2010

kembali senyum....

assigment...tutorial...meeting....library...group discussion...GADIS dah mula cbuk dgn semua nei....suka...sebab....bila GADIS mula cbuk....GADIS tiada masa utk fikir perkara2 yg mungkin tak sepatut nya GADIS fikir...mungkin ini yg terbaik...insyaAllah...ya Allah semoga jalan ini mampu memberi ketabahan kpd hambamu utk menghadapi ujian di hari2 mendatang...amin.... :)

mula2 GADIS mcm tak sure je nk amik PALAPES...hehehe....org kata ganas eik...xpe...juz wait n see...i like challenge...GADIS nk try jgk....lps nei abish aa....muka ku pasti gelap..huwaaa.....hehehe
to kak miera...wndu akk cgt3...tp....kte tak cukup mse nk borak ngn akk..nk chat ngn akk....masa terhad...lps nei insyaAllah klau cuti sem sy free kte jumpa k.... ^_^ sibuk cmne pn sy...sy akn cari mse utk kuar ngn akk k...luv n mish u kak miera...

Sunday, July 18, 2010

bosannye...

hurm...hari nei...rasa mcm boring sgt2...bygkn lah..sampai g jogging dua kali kt satu UKM nei...sampai x tau nk g mana dah...huhu rindu cgt2 kat uma...walaupun uma dekat...tp kalau balik satu hari je...GADIS tak puas tau....hurmm...nanti kalau betul2 x ada apa2 program kt kolej..nak balik jugak...mak...orang rindu.... :(

kenapa yerk....kadang2 pernah jgk terfikir sebelum nei...ada ke GADIS sakitkan hati siapa2....GADIS bersyukur ....kerana walau macam mana pun orang buat jahat kat GADIS...GADIS masih mampu bersabar...dugaan memang sentiasa diciptakan untuk hambaNya....utk balas balik perbuatan org lain bukan lah cara GADIS...bg Gadis....cukuplah dgn mendoakan dia sejahtera dunia & akhirat...amin...

Friday, July 16, 2010

awk....

coretan kali ini....ditujukan khas buat org yg dengki dgn org lain...xkan kemananye dengki2 tu....klau dengki cara sihat takpe la jgk..yg GADIS pelik...dengki psl benda x logik...come on lah....umr dh cukup matang utk menilai sesuatu tu sama ada baik atau buruk.....

kpd sesiapa....sekiranya perlakuan GADIS kurang menyenangkan beberapa pihak...GADIS minta maaf sangat2...jgn lah buat perkara yg tak elok kpd org yg GADIS sayang..dia x bersalah....ya Allah...kau lindungilah org2 yg GADIS sayang supaya jauh drpd kejahatan & jauhkanlah mereka dr dizalimi..amin...ya rabbal alamin.... 


Thursday, July 1, 2010

konpius,konpius.....

nak tau tak nape GADIS konpius....byg kn lah....kos ekonomi tu ade mcm2 program...

1-ekonomi industri & antarabangsa , 

2- ekonomi monetari & fiskal ,

3- ekonometrik & statistik gunaan ,

 4- ekonomi islam , 

5- ekonomi pembangunan & sumber manusia , 

6- ekonomi sumber & alam sekitar..~~


nak pilih manaa satu yerk....GADIS minat yg no2,3,4 & 5...aduhhh....pusing kepala gue dibuatnya... grrr....nak kena buat sOlat sunat istikharah kot..heeee....seriously byk cgt brg yg nk kne packing....nk bwk brg byk tu mmg x ada hal..yg nk tolong mengangkut naik kt hostel tu siapa???ada volunteer tak yg nk tolong GADIS..heeee...

EXCITED cgt :) 2 hari lagi....tak sabar nak jejakkan kaki kt UKM....dah terbayang kesibukan yg bakal  GADIS tempuhi nanti....bg GADIS...kesibukan adalah terapi utk melupakan sebentar tentang perkara2 yg tidak sepatut nya kita fikirkan...

doakan kejayaan GADIS di UKM ye kamu,kamu semua... :)  


Friday, June 25, 2010

selamat tinggal UIAM~~~ selamat dtg UKM.... :)

setiap pertemuan pasti ada perpisahan....hari nei last day kje kat kuliyyah engine UIAM....byk cgt kenangan manis kt cni..kenangan pahit xade cgt...kenagan gula yg plg byk....pengalaman baru jgn ckp laa....byk cgt2 dpt pengalaman baru kt cni....walaupun 6 bln je kje kat cni....rasa berat hati nak tinggalkan semua yg ada di sini...especially kak miera....such a great moment have a sister like u kak....iye la mne tak nye...sy nei dh la ank sulung....x rasa ada kakak tu cmne....n u make my dream come true..hehe tq so much kak miera...

tiba2 bila dgr  lagu ramalanku benar belaka by exist ....cdih cgt2...xtau nape...mungkin sbb GADIS pernah diperlakukan sebegitu.... GADIS harap cinta hati GADIS selepas ini x akan mengecewakan GADIS lg .... :)

Monday, June 21, 2010

C.I.N.T.A...

ape itu cinta....susah hendak ditafsirkan...masing2 ada fahaman sendiri tentang maksud cinta...GADIS tak mo sakit lg laa.....tak mo...sakit tau tak....lelaki...kalau lah kehadiranmu akan wat GADIS rasa sakit lagi...lebih baik kamu jgn muncul dlm hidup GADIS pun tak pe....pergilah jauh2...jauh.....jgn dtg balik k....tak suka....

biarlah kat dlm hati GADIS nei x ada nama lelaki yg bertakhta pun....sbb GADIS tak suka SAKIT lagi....hmmm.......pesanan~~~ kalau rasa2 nak wat GADIS sakit..jangan pernah muncul dalam hidup GADIS ok....sbb bukan kamu yg rasa...GADIS yg rasa tau tak..pergi,pergi & pergi.....mood ~~~ K.E.C.E.W.A~~~ 

Sunday, June 20, 2010

UKM...here i come...~~~ dalam hati ada taman... :)

TAHNIAH....congrate to GADIS sendiri..hehe UKM....here i come....Ijazah Sarjanamuda Ekonomi dengan Kepujian...dalam offer letter kata camtu la... :) seronok nya GADIS tak tau camne nak describe...

4 julai 2010...GADIS akan g register...bermula lah hidup sbg seorang mahasiswi dalam hidup GADIS...KAMU semua doakan gadis berjaya mencapai cita-cita GADIS tau....niat di hati nak jadi economist... :) kalau ada rezeki insyaAllah GADIS nak sambung master...mak GADIS kata..kalau rasa nak belajar tu belajar lah dulu..nanti dah kawin susah...byk komitmen nanti..hehe ok mak...syg mak...syg abah...doakan kejayaan org tau..

sekarang..Dalam Hati GADIS Ada Taman :)

Friday, June 18, 2010

sEmUaNyA SuDaH tErJaWaB..alhamdulillah :)

hari nei..hari yg plg GADIS tak leh lupa dlm hidup GADIS tau...bygkn la..mlm td sanggup tdo kul 3 lbh semata2 nak tgk result upu kluar..pg td g kje dgn mata yg sembam...sbb x cukup tdo...tp x pe...GADIS x kisah...hehehe 

GADIS berjaya dpt ....DEGREE IN ECONOMY ->> UKM.. mak..abah..ini  hadiah utk mak ngn abah...owg x mampu nk balas jasa mak ngn abah ngan wang ringgit mahupun kemewahan...setakat ini...kejayaan GADIS menjejakkan kaki ke menara gading adalah hadiah yg plg berharga GADIS rasakan...


penat lelah ketika STPM....Allah je yg tahu....study mcm nk terkeluar urat2 nei...usaha dgn diiringi doa mak ngn abah, ckgu & kwn2 yg plg GADIS syg....support yg tak henti2 dr kamu semua....

lepas nei bermula lah lembaran baru....kehidupan sbg seorg mahasisiwi..adehhh rasa mcm berat je dgr..sbb byk dgr kbr2 angin ...hehehe hr nei kn...mmg senyum GADIS meleret2 la..hehehe :) :) :)

Thursday, June 17, 2010

tAk TaU NaK kAtA cAmNe NeiYh~~~

1st time GADIS update blog kat opis neiyh...huhuhu....esok....18 june 2010...result upu kluar...ya Allah...Allah je yg tau ape yg GADIS rasa time neiyh...mALam neiyh kompem tak lena tdo la jwb nye...masa nak amik result STPM tu pn lg teruk drpd neiyh...adehh..lemah betul bila nak tnggu result neiyh... (~_+)
kamu semua...doakan GADIS yERK...tunggu berita drpd GADIS lepas rslt upu tu kluar esok k.....

Friday, June 11, 2010

~~~ pergilah rinduku ~~~

GADIS dikejutkan dgn bunyi mesej masuk di handphone GADIS...bukan terkejut krn menerima mesej tetapi GADIS terkejut apabila melihat gerangan pengirim SMS itu...DIA....DIA yg pernah GADIS sematkan namanya di dalam hati GADIS pd suatu ketika dahulu...dulu...kini tinggal kenangan...x mungkin dapat berulang kembali...

ternyata DIA masih mengingati hari jadi GADIS...terima kasih AWK...sebab masih ingat tarikh tu.....semalam bezday AWK.....sy ingt...dan x pernah lupa...dan x akan lupa...walaupun mulut sy kata sy dah lupa segala2 nya...hati sy x pandai berbohong AWK....tp x pe lah AWK....sy bukan nk delete AWK dr memory sy..tp..ble sy terkenang balik....semua tu boleh buat sy sakit lg....jd sy buat keputusan utk tak biar hati sy tak merasa kesakitan tu lagi....

AWK....jaga diri elok2 k...jaga mak awk elok2....syg dia sebagaimana AWK syg diri AWK sendiri k......sy doakan AWK bahagia dgn dia....jagalah hati gadi syg sdg bertakhta dlm hati AWK tu baik2 ye AWK....

 UtK GADIS : pErGiLaH rInDuKu,HiLaNgKaN DiRiMu,TaK sAnGgUp MeNaNgGuNg DeRiTa dI KaLbU....

Thursday, June 10, 2010

biLa ciNtA ~~~


Bila cinta kini
Tak lagi bermakna
Yang ku rasa kini
Hanyalah nestapa
Ditinggalkan cinta masa lalu


Dulu kau tawarkan
Manisnya janjimu
Yang ku sambut itu
Dengan segenap hatiku
Bila engkau pergi
Tinggalkanku


Hilangnya cintamu
Menusuk hatiku
Ternyata memilih
Cinta yang fana


Perginya dirimu
merobek jantungku
Hingga ku terjatuh
Dalam harapan


Hilangnya cintamu
Menusuk hatiku
Hingga ku terjatuh
Dalam harapan
Uuu…
Dalam harapan..


BILA CINTA by Filianti Vlee~~


ble GADIS dgr lagu nei....seolah lagu nei faham apa yg GADIS rasa.....

Wednesday, June 9, 2010

sudah lah " GADIS "...

jumaat lepas @ 4 june 2010..ada jamuan perpisahan yg terakhir utk exstudent form 6 SMKGS betch 08/09...dpt jumpa ckgu2 & kwn2 lama yg byk bantu GADIS mse form 6 dlu....kami celebrate hari guru skali tau...walaupun lambat sambut hari guru tu kami tetap nak raikan ckgu2 kami jgk....jasa mereka terlalu besar jika nak dinilai dgn wang ringgit...


dr kiri....fara,ika,my luvly teacher ckgu inche marinah n last skali tu " GADIS "..baju GADIS ngn fara sama kn...ala2 boria kot....nak tau satu cte kelakar tak....pagi tu kami g sek...sbb nk jemput ckgu2...ble GADIS ngn fara jln2 kt sek tu cari ckgu...ade student bg salam kt kami...diorg kata kami ckgu...hehehehe GADIS ngn fara pun jawab je la salam diorg...ada rupa ckgu ke kami nei...hehehe :) amin..insyaAllah mne tau satu hr nnt kami jd ckgu ke...


nei kek choclate moist secrete recipe yg kami beli khas utk ckgu2 kami yg tersyg...esok nya ~
 5 june hr jadi GADIS...hehehe konon2 nye kek bezday gadis la nei..hehehe 
dari kiri tu...ecah,GADIS,ika n malisa...kek nei cedap cgt...sbenanye GADIS suka kek indulgences tp takut ptg tu cair kek tu,kami pun tempah moist choclate kek nei je...


patutnya diorg la yg kne cuapkan GADIS...nei sume nk manja2 ngn GADIS pulak nak mintak cuapkan... :D hehehehe 


GADIS pinky...hehehehe tgk la pict nie...hr tu penat cgt2 uruskan jamuan nei...smpai posing pun sambil pegang gelas....walaupun kepenatan,GADIS masih boleh tersenyum...bhgia ble tgk ckgu2 gembira dgn jamuan yg kami buat utk diorg...ckgu...kami syg ckgu... doakan kejayaan ank didikmu ye ckgu...doa kami, moga hdup ckgu diberkati dunia & akhirat..amin..insyaAllah...

luahan ini khas utk " AWK "...

dah lama AWK tanya saya kan....saya sahut cabaran AWK utk luahkan semuanya di sini...yup...rasa syg tu pernah wujud utk AWK....sebaik sahaja rasa tu timbul di hati sy nei, sy cuba seboleh yg mungkin utk menepisnya...sbb tu bila AWK tanya saya,sy selalu menafikannya...sy x sanggup nak kecewa sbb cinta utk kali yg kedua...bagi sy cukuplah sekali sy sakit disebabkan CINTA ~~~ 

AWAK mungkin tak pernah rasa sakit disebabkan cinta...sy pernah rasa tau AWK.....sakit sgt3....sy pernah cerita kat awk kan...sy x sanggup nak sakit sekali lagi....tu juga slh satu sbb sy menepis rasa syg sy pada awk...biarlah sy terpaksa korbankan rasa SYG tu asalkan sy x disakiti spt dulu...bila hati sy sakit,sy rasa semua org mcm x faham je ape yg sy rasa.... :(

mungkin skrg nei yg terbaik utk kte berdua adalah BERPISAH...AWK pergi dari hidup sy....sy akn hilang dr hidup awk....delete semua perkara yg boleh membuatkan AWK ingat kat sy...sy pun akn cuba delete AWK dr hidup sy...kte sama2 lah berdoa moga dipermudahkan kte utk saling melupakan antara satu sama lain...

AWK jgn bimbang...ermm...tu pun kalau AWK masih ada rasa bimbang terhadap sy...AWK....jaga diri AWK elok2 k....kalau awk ada masalah, mengadu pd yg maha ESA...ALLAH.....hanya dia yg selalu setia mendengar segala luahan hati hambanya....solat jgn sekali2 awk tinggal...kalau hati awk terasa tidak tenang,Al-quran adalah ubatnye ....AWK..hati & perasaan seorang yg benama wanita nei mmg amat sukar utk dimengerti...hatinya lembut & mudah tersentuh...jagalah hati wanita yg bakal menjadi wanita terakhir dalam hidup awk nanti sebaik yg mungkin....

pertemuan kte telah ditakdirkan oleh Allah...dan perpisahan ini juga telah ditakdirkan olehNya...sy redha AWK......doakan sy berjaya mencapai cita2 sy...awk pun semoga berjaya menjadi muslim yg soleh...salam akhir dr sy...terima kasih utk segala2 nya....

Thursday, May 27, 2010

sAkiT... hMmMm....

" gadis " cuba membuang & melupakan ape2 pun perkara  yg penah wat hati gadis nei terluka suatu ketika dulu...tapi.......gadis x tau nape...sakit sangat rasanye...bukan gadis x pernah cuba....gadis dah cuba seboleh mungkin...tp..Allah maha berkuasa menentukan segala2nya..... :( 

bila teringat je ape yg die dh wat kt gadis dulu....air mata nei suka2 hati je keluar..dh la x mizin dulu..huhuhuhu  bg gadis... biarlah org wat jahat kat gadis...asalkan gadis x ganggu hidup org lain... 

Sunday, May 23, 2010

hari ini.... :)

hari nei...gadis kluar ngn my beshfwenz ~~ nor fatimah bt faizan falil....ngn siti fatimah bt kamaruddin skali...hehehehe nme pun lbh kurang je dua org nei....ekekekeke....mula2 plan nk g giant je...mkn2 n window shopping la konon nye...last skali before blik...tima ajk g mndi2 mnda kt alang sedayu pulak....gadis pun ape lg...hehehe excited ble dgr psl mndi mnda nei...hehehehe 

gadis x kisah klu kuar ngn tima g mne2....moment when we are together is hard to forget... :) bygkn la dr form 1 kami mula ber sahabat...dr umr kami 13 thn smpai skrg umr ktorg dh nk msuk 20 thn dh....tima pn lahir bln 6 pulak tu....cbuk je nk bln 6 jgk...hehehehe by the way hope our frenship will last long forever till our last day in this world.....eceh...speaking pulak...ngeeee....

Friday, May 21, 2010

cintailah aku sepenuh hati.....

1st time dgr lagu ari lasso ~ cintailah aku sepenuh hati ...gadis harap one day nnt gadis akn jumpa somebody yg leh syg gadis sepenuh hati die....i wish for that....isyy...ape gwang2 nei en....hehehehehe :)

ape yg pntg skrg gadis nk kejar cita2 gadis dulu...gadis asyik terbayang2 je ape akn jd pd mse depan...ape la agk nye gadis akn jd eik....bpe angka gaji gadis nnt...hehehehe hopefully time tu gadis dpt ringankn beban mak n abah.....

gadis bukan x nak ada somebody special dlm hdup gadis...cuma luka yg ditinggalkan dulu msih berparut lg....sakit tau tak....and....gadis x nak sakit lg....TAK NAK,TAK NAK....nk tau tak...mengenali seseorg mampu buat kte mengalami sejuta rasa....tp...roda kehidupan berputar2....mungkin skrg gadis sakit...tp mse akn datang Allah akn membalas kpd org yg berhak menerima balasan...hmmm......

minggu nei...gadis kne tukar tempat kje...msih bwh dept yg sme cuma tmpt lain...mggu nei rse letih je ble blik uma...mmg terasa sedikit berbeza ngn sebelum nei...tp x pe la...gadis suka cbuk kn diri...satu terapi utk gadis supaya x terlalu memikirkan perkara2 yg x sepatut nya....w/pun letih2 tu...gadis gagahkan jugak utk mengabiskan novel baru yg gadis dapat...tajuk nye...pergilah air mata...tajuk die je dh cedih....gadis baca leh bertakung jgk air mata nei diwat nye.... penulis novel tu mmg pandai cuit hati gadis...hanni ramsul seorg penulis yg berbakat...dua novel die mmg gadis bg 5 star tau.... ***** hehehehe 

next week..gadis akn g pangkor...reunion utk exstudent SAM Jeram , Kuala Selangor.....SAMJ terlalu byk berjasa kpd gadis....syukran ustaz,ustazah & cikgu2.....gadis g pangkor tu 3 hari dua mlm...doakan moga semuanya selamat..insyaAllah.... 

Thursday, May 13, 2010

gadis penat... :(

" gadis " penat....penat dgn sume nei....penat nk jaga hati & perasaan org lain...hati " gadis " sndri??? hmm...tak tau la....bukan mengeluh dgn ujian ygAllah turunkan...tp.... " gadis " selalu meminta kekuatan & ketabahan utk mengahadapi apa jua perkara....mungkin gadis mampu utk mempamerkan senyuman....tp,gadis juga manusia biasa ......

hari demi hari...gadis gagahkan juga diri...utk meneruskan perjalanan hidup yg masih panjang....bersyukur dgn segala kurniaan ILLAHI....gadis masih diberi peluang utk di sayangi & menyayangi...Mak....Abah...terima kasih sbb slalu bg smgt yg x prnah putus2....sengaja memilih nama utk blog ini -> gadis tabah @ gadis ceria....supaya gadis boleh utk tabah dgn dugaan2 yg bakal mendatang....supaya gadis boleh ceria walaupun di hatinya terselit sekelumit kedukaan...

mmg benar kata org...sesungguhnya yg indah hanya sementara...gadis gembira walaupun bhgia cuma dtg sedetik sahaja dlm hidup gadis.......sudah lama gadis tidak melayan perasaan sebegini....kerana gadis sedang cuba utk tidak mudah utk mengalirkan air mata lg....air mata gadis dh abish tau tak.....hmm.......dh3....ape la emo2 nei kn.....hehehehe senyum sokmo okeyh...pesanan dr penaja.... :)


Sunday, May 2, 2010

hari2 mendatang...



semalam... " gadis " saje g cari ketenangan utk mendamaikan hati....lps je jogging... " gadis " ngn fara menikmati keindahan ciptaan ILLAHI di alang sedayu...damai sungguh terasa di hati....melihat kebesaran Allah adalah terapi yg terbaik utk hati & jiwa kita...


Dσ ωнαт мαкєѕ уσυ нαρρу, вє ωιтн ωнσ мαкєѕ уσυ ѕмιℓє, ℓαυgн αѕ мυ¢н αѕ уσυ вяєαтнє , ℓσνє αѕ ℓσηg αѕ уσυ ℓινє...

Monday, April 26, 2010

byk nk cte nie tau...

sejak akhir2 nei...byk perkara berlaku....1stly...secara diam2 aq tgk profile somebody nei kt fb...w/pun kami dh lama x ada ape2....but rse nk tgk jew ape yg ade kt wall diew....hurmm...sangkaan aq selama nei betul belaka...mmg die ade pape2 ngn bdk tu...npe la die x ckp terus terang jew time mintk clash dlu kn....npe nk reka seribu alasan yg mengarut...huh...lelaki...sungguh pandai kau bermain kata....mencipta cerita....mereka pelbagai cerekarama yg berkesudahan yg sungguh tragis kpd si  " gadis "...fine skrg segala persoalan sudah terungkai...sakit tau tak ble dpt tau hal sbnr...huh....roda mmg berputar....kadang kte akn bhgia,gembira..tp x ade yg kekal kt dunia nei...terima kasih kpd org yg dh berjaya wat hati aq sakit babe...

2nd....psl sahabat....ape mkne sahabat yg sbenar tu eik....hurmm....perlu ke kte nk sntiasa jaga hati die...abish tu hati kte nei spe yg nk tlg jaga kn.....huhuhuhu lu pikir lah sndri bak kata nabil...cettt...perkara yg kte rse salah & mmg x patut diew wat kte dh tegur pn....tp,tu r mybe kami shbt2 die nei x ckup baik kot utk jd penasihat die...moga kamu bhgia dgn jalan yg kamu pilih wahai sahabatku...

3rd...npe & mengapa????somebody???if u love me juz tell me...so that i will know....get that ?? juz admit it n i will make a decision.....huhuhuhu

nei pulak time " gadis " bosan2...duk meng edit gambar2...hehehe xcntik mne pn...cuma suke2 jew...hehehe







Sunday, April 11, 2010

back from bukit gambang,kuantan.... ~~~

cemalam..br jew balik dr bukit gambang,kuantan...ade team building kt cne...my company yg wat..sume yg g...staf engineering UIAM...yg plg besh..kami yg part time nei pn dpt join cme...uweee....


nie kn..pict time kt dlm aprtment ktorg...mlm tu tdo cejuk x ingt lah....dh nk jd ais jgk diwatnye..hehehe nasib baik x jd ais..klu x ,msti xleh nk cte kt blog nei dh...hehehe


nie sebelum ktorg bertolak ke teluk cempedak @ TC....hurmm..ade ke patut...g teluk cempedak mlm2,,,,nmpk ombak kt laut ade lah...hehehe gelap jew...huhuhu yg plg wat sakit hati mse g TC nei...KFC service kt cne teruk betul....beli cheesy wedges mcm beli nasi aym yg br nk msk jew...tension jew...huhuhu



nei cume part time staf...mostly yg g yg dh berkeluarga taw...kami nei jew yg bujang ag..hehehe tgk pict nei cweet jew...especially yg pkai selendang wne hitam tu..hehehe puji diri sndri pulak kte nei...hmm...x ade org nk puji,kte puji diri sndri je la...wakaka...gurau jew...x cntik mne pn...huhuhu

by the way....enjoy jgk kt bukit gambang tu..yg cdih nyew mse g water park x dpt tngkp gambar cz nnt abish la camera kne air...hehehe 











Tuesday, April 6, 2010

merajuk....novel pengubat duka....mungkin kot...hurmmm...

dah alme cangat x meluah rase kt cni...majuk ngan gadis ceria.... :D saje menghilangkan diri sebentar...huhuhu merawat hati yg kembali berdarah tatkala teringat kembali peristiwa pahit yg pnh menimpa diriku .... :( 

sekarang,aq lbh byk menghabiskan masaku bersama novel....pecah rekod...bln ini sahaja aq sudah menghabiskan 3 novel...hmmm....













walaupun kekadang aq tersenyum apabila kesudahan novel itu gembira...melihat kebahagiaan berjaya dikecapi oleh org yg berhak memilikinya...aq selalu berdoa moga suatu hari nanti aq juga akn mendapat kebahagiaan bersama org yg aq cintai...

S.A.K.I.T H.A.T.I.....!!!sedaya upaya aq cuba melupakn kejahatan yg telah membuatkn hati ku terluka....tp...semalam....tiba2 perasaan itu datang kembali di benak ku tanpa dijemput...andai saja aq bisa menepis perasaan itu... ~~~~

kini...aq terasa ingin membuang kunci hatiku jauh2.......hati ini sudah jadi begitu keras....hurmmm.....C.I.N.T.A....!!!sakit tau x....menci3...buat mse skrg ape yg mampu aq katakn....selamat tinggal cinta....

Tuesday, March 16, 2010

tak tahu mengapa.....

sudah lama rasanya gadis x kembali di sini...bukan x mahu kembali berkongsi cerita....tetapi sengaja aq mahu menyembunyikan apa yg tersirat di hati....

mengapa aq sering menjadi mangsa keadaan....baru hendak merasai sedetik kebahagiaan tetapi ada saja yg iri hati....aq hanyalah insan biasa yg x punya apa2....mengapa & mengapa....aq hanya percaya setiap yg berlaku pasti ada hikmahnya....Allah maha adil kpd hambaNya... 

Ya Allah kurniakanlah aq kekuatan utk mengharungi liku2 hidup yg semakin mencabar ini Ya Allah...setiap hari aq cuba mengumpul kekuatan...kekuatan utk menempuh hari2 mendatang...andai saja aq bisa lari dr semua keperitan ini...huhuhu cuma andaian saja...x mungkin aq dpt lari...

indahnya jikalau saat2 begini ada seseorg yg menemani disisi...hurmmm....tp itu x mungkin akn berlaku...huhu hati ini sudah cukup terluka dgn insan bernama lelaki...mungkinkah hati ini akn terbuka kembali...hanya masa mampu yg menentukan...

Friday, March 5, 2010

sepucuk surat...


td...aq menerima sepucuk surat...jemputan ke Majlis Anugerah Cemerlang sekolah...namaku tertera disitu...alangkah gemiranya hati ini...aq akn dpt menjadi pelajar terbaik keseluruhan STPM 09 & bagi matapelajaran ekonomi...

mak & abah turut mendapat undangan ke majlis tersebut...alangkah gembiranya aq pabila melihat mereka tersenyum gembira dengan kedatangan surat itu...abah...mak...ini hadiah utk kedua insan yg amat aq sayangi...bgku membawa pulang kejayaan kpd mereka adalah salah satu hadiah yg sangat bermakna dlm hidupku...saat aq terjatuh...merekalah pendorong semangatku..terima kasih mak,abah..... 

migrain..aq tidak tahu mengapa sejak akhir2 ini migrain ku menjadi makin teruk... :( apa yg mengganggu fikiranku sehingga membuatku jadi begini...mungkin Allah sedang mengujiku...Ya Allah terima kasih di atas ujianmu Ya Allah..

Thursday, March 4, 2010




Insya Allah
by:Maher Zain



Everytime, you feel like you cannot go on
You feel so lost
That you’re so alone
All you is see is night
And darkness all around
You feel so helpless
You can’t see which way to go
Don’t despair and never loose hope
Cause Allah is always by your side
Insya Allah… Insya Allah… Insya Allah..
Insya Allah you`ll find your way
Everytime you can make one more mistake
You feel you can’t repent
And that its way too late
Your’re so confused, wrong decisions you have made
Haunt your mind and your heart is full of shame
Don’t despair and never loose hope
Cause Allah is always by your side
Insya Allah… Insya Allah… Insya Allah..
Insya Allah you’ll find your way
Insya Allah… Insya Allah… Insya Allah..
Insya Allah you’ll find your way
Turn to Allah
He’s never far away
Put your trust in Him
Raise your hands and pray
Ooo Ya Allah
Guide my steps don’t let me go astray
You’re the only one that showed me the way,
Showed me the way… Showed me the way…
Insya Allah… Insya Allah… Insya Allah..
Insya Allah we`ll find the way
Insya Allah… Insya Allah… Insya Allah..
Insya Allah we`ll find the way...

terima kasih...







please leave me alone....juz this i want....heart broken,,,,hate this moment now...



wanna be like fireflies....far from tears....hurmmmm....am i willing to face all of this....strength...come here lorh....huhuhu


thank you so mech to somebody that hurt me....may Allah bless your entire of life....

Wednesday, March 3, 2010

Ya Allah engkau maha mengetahui segala-galanya...

kenapa x ada peluang  utk aq menjelaskan segala2nya...dia hnya m'dgr dr sblh pihak shj..ini x adil..krn namaku sudah buruk di mata nya.....kenapa ade org yg x puas hati ngn aq smpai snggup memfitnah aq kpd org lain...cuba anda bygkn...anda tidak melakukan sesuatu perkara itu sama skali tetapi anda dituduh melakukannya...sedih..kecewa...

yg plg menyedihkan....org yg plg aq syg sudah x mempercayai aq lagi...dek kerana seseorg yg membuat cerita yg buruk ttgku...aq terfikir kenapa dia mudah mempercayai org luar & tidak mahu mendengar penjelasan drpd aq t'lbh dahulu... diri ini terasa bgai dianiaya oleh seseorg...adakah kelakuanku selama ini ada menyinggung @ menyakiti mana2 pihak...jika ada...maafkanlah aq...aq hnyalah hamba yg lemah yg x mmpu lari dr melakukan kesalahan....

aq xpernah berniat utk memainkan perasaan sesiapa pn...kerana aq percaya...klau kte wat sesuatu yg x baik kat org lain nnt satu hari kte akn kne balik...

Ya Allah...aq harap engkau tunjukkan lah kebenaran kpd dia...hati ini x mampu menanggung kecedihan yg mkin bertambah Ya Allah...aq cuba utk tabahkan hati agar aq mampu utk menghadapi semua ini dgn tenang...Ya Allah hanya engkau yg lbh berhak utk membalas segala perbuatan hambamu..sama ada yg baik atau buruk...aq serahkan semuanya pdMu Ya Allah...


Friday, February 26, 2010

hatiku berbunga riang...gembira...

25 feb 2010....huh nk menunggu tarikh nie Allah je tau cmne x tenteramnye hatiku...saat yg dinanti tlh tiba....result STPM ku tlh kluar....i got 3A n 1C...Alhamdulillah...segala penat lelah ku slame nie terbalas jua akhirnye...Ya Allah...terima kasih...mak...abah...ckgu2...kengkawan yg amat aq sayangi...kamu semua telah m'jd sumber inspirasi ku utk melakukan yg terbaik...aq bersyukur ke hadrat illahi....Ya Allah ...sungguh indah nikmat yg engkau telah kurniakan kpdku Ya Allah...



lps nie aq akn merindui waktu utk menjadi pljr sek...hehehe huh...satu ag yg merisaukan aq...nk msuk alam universiti nie....huh....mcm2 cbrn yg bkl menanti...insyaAllah...aq akn hadapi dgn tenang...kwn2 byk b'kongsi pengalaman diorg ngn aq....x sabar nye....nk further degree in economy/finance...my feveret course...guyz...doakan aq dpt kejar cte2 aq utk jd pakar ekonomi satu hr nnt....hehehe yeah..hopefully...GADIS will be an ecomist lah one day...huhuhu 

nk tau x...dlu time all my besh fwenz dpt U jeles gler lah ngn diorg....mse lps SPM tu ase mcm nk kecewa pn ade gak...tp tu la...GADIS x mudah mengalah tau...hehehe 
chaiyok2!!!yeah...finally....aq akn wat degree jgk...tq so much lg skali kt org2 disekeliling aq yg plg aq sayangi...ini jgk adalah hadiah utk korg sume tau....


Tuesday, February 23, 2010

b@ik-b@ik $YG

tbe2 dgr lagu nie t'ingt kt somebody...hehehe somebody yg pnh aq syg & aq msih syg die...i dedicate dis song for that " somebody "... ^_^    

 b@ik-b@ik s@y@ng

aku Tak Ingin Kau Menangis Bersedih
Sudahi Air Mata Darimu
Yang aku Ingin Erti Hadir Diriku
Kan Menghapus Dukamu Sayang

Karena Bagiku Kau Kehormatanku
Dengarkan DengaRkan Aku

Hanya Satu Pintaku Untukmu dan Hidupmu
Baik Baik Sayang Ada aku Untukmu
Hanya Satu Pintaku Di Siang dan Malammu
Baik Baik Sayang KErna aku Untukmu

Semua Keinginan Akan aku Lakukan
Sekuat Semampuku Sayang

Karena Bagiku Kau Kehormatanku
Dengarkan DengaRkan Aku

Hanya Satu Pintaku Untukmu dan Hidupmu
Baik Baik Sayang Ada aku Untukmu
Hanya Satu Pintaku Di Siang dan Malammu
Baik Baik Sayang Karna aku Untukmu